Saturday, May 8, 2010

Bekerja 7 hari seminggu

Sejak penubuhan kumpulan penulis, penyelidik dan perundingan (KPPP) saya terpaksa bekerja 7 hari seminggu. Komputer saya juga terpaksa bekerja mengikut tuannya. Syukur dgn nikmat Allah swt atas ciptaan ini. Saya menggunakan sepenuhnya kemudahan komputer dan Internet serta teknologi P1W1Max. Saya dah guna celcom & maxis untuk broadband tapi hasilnya mengecewakan. Sehingga kita broadband P1W1Max ini dengan RM39.00 sebulan cukup memuaskan.

Saya perlukan semua ini untuk banyak perkara terutama pencarian maklumat utk PhD, mengakses e-mail UiTM, mengendalikan 3 Blog iaitu IMS, AMKTS & Travelog PhD. Ini pun tengah memikirkan nak beli laptop yang baru. Bukan mudah nak uruskan semua ini. Saya juga memerlukan kesihatan yang baik agar dapat bekerja dan memikirkan idea yang bagus untuk semua ini. Semoga Allah swt member saya kekuatan untuk melakukan yang terbaik.

Allah swt telah mempermudahkan segalanya. Saya mendapat idea tidak kira masa. Baru-baru ini lepas solat Jumaat saya dapat idea untuk dimuatkan dalam buku blog. Kisahnya bila Blog IMS telah diceroboh dan semua entri yang lepas hilang. Jadi rakan saya En.Isma beritahu menulis Blog menggunakan MS Word 2007 saya rasa ini perlu dikongsi. Lantas saya call Isma untuk buat penulisan tentang perlunya Blog ditulis dalam MS Word 2007 untuk tujuan simpanan. So sesiapa yang mempunyai Blog harus membuat satu folder agar ada backup jika terjadi sesuatu pada Blog anda.

Bakry, Sri Andalasz Tampin N.Sembilan

No comments:

Post a Comment

LinkWithin