Friday, May 7, 2010

Mengatur Strategi

Saya memulakan langkah PhD pada 27 Disember 2009. Akhirnya saya membatalkan pemilihan Universiti Melbourne sebagai destini Pembelajaran PhD saya dan memilih UiTM sebagai kuliah PhD. Kita merancang dan Allah swt ada perancangannya untuk kita. Sesungguhnya Allah swt itu tahu apa yang terbaik untuk kita.

Kini hampir 4 bulan berlalu. Saya agak cemas kerana belum nampak research proposal yang bakal dibentang pada bulan Ogos 2010 akan datang. Saya agak leka sedikit dan sibuk menguruskan ha-hal peribadi.Saya terlalu sibuk dengan projek Blog hingga memakan banyak masa yang seharusnya saya untukkan untuk membaca artike-artikel untuk literature survey saya. Namun saya cepat tersedar dari lamunan dan perlu bergerak lebih cergas agar saya tamat dalam tempoh. Saya perlu mengatur strategi agar tersusun kemas langkah PhD saya. Saya perlukan sokongan semua pihak. Akhirnya dengan izin Allah swt saya dipertemukan dengan rakan-rakan yang mahu bersama saya sebagai penyelidik. Kami saling memerlukan dan matlamat kami adalah sama iaitu memburu kejayaan dalam kerjaya serta kehidupan. Terima Kasih buat Ila, Isma & Ayu kerana ingin bersama saya menjalankan penyelidikan.
Kini perjalan baru bermula. Saya berdoa agar Allah s.w.t mempermudahkan perjalanan kami.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin